dimarts, 4 de març del 2008

avaluació inicial


Estic realitzant el meu sisè semestre a la UOC, del segon cicle de Psicopedagogia. M'he matriculat a tres assignatures, sent una d'elles "Noves tecnologies de la informació i la comunicació a l'educació (NTICEDU). Us presento, a continuació, tres de les preguntes que vaig fer a la pràctica d'avaluació inicial d'aquesta assignatura, a veure que us semblen.
pregunta 8
Situa't de 0 a 10 (0 gens d'acord, 10 molt d'acord)
-TE2) L'objecte fonamental de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents ...5 >>4

-TC1) Els professionals de l'educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement...10 = 10

- CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors...10 = 10

-DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social...8 >>6

-CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d'aprenentatge...10 = 10

-DT2) La tecnologia és força neutral en relació a prejudicis, valors i actituds...4 >>3

-DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal...4 >>2

-TE1) La Tecnologia Educativa ha d'assegurar un bon domini de les TIC...8>>4

-DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim...9 = 9

-TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes...10 = 10

pregunta 10
Comenta el teu grau de comprimís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal?. Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

He estat molts anys donant classes de ciències naturals i he procurat sempre fer un treball a l’aula que serveixi per a desenvolupar actituds cíviques i compromisos ètics, a més d’ un esperit crític i de responsabilitat per intervenir en decisions que, relacionades amb la ciència, afecten el futur de la societat . Per tant, estic molt d’acord amb tot el que he reflectit en el mapa conceptual de la pregunta anterior. Fa molts anys que penso d’aquesta manera i no crec que els meus esquemes, malgrat la pràctica i l’experiència, puguin canviar en un futur.

Insistiria en la necessitat de contextualitzar els continguts científics i disminuir la càrrega conceptual acadèmica per assolir una aproximació a la comprensió dels procediments que s’usen en la ciència i realitzar un treball de desenvolupament d’actituds i cíviques i compromisos ètics.